Najlepsze domowe sposoby na bezsenność

Nocny wypoczynek jest warunkiem zdrowia i efektywnego działania w ciągu dnia. Poznaj wypróbowane sposoby na bezsenność.

 
Najlepsze domowe sposoby na bezsenność

Skąd się bierze bezsenność?

Sytuacje stresowe, przepracowywanie się, spożywanie alkoholu i ciężkostrawnych posiłków przed snem to rzeczy, których powinniśmy unikać. Problemy ze snem mogą także powodować schorzenia takie jak cukrzyca i choroby tarczycy. Aby zlikwidować problemy z zasypianiem należy ustalić sobie wieczorny rytuał, a w razie potrzeby zastosować domowe sposoby na bezsenność.

Przygotuj sypialnię

Kolor sypialni powinien być neutralny – najlepiej z zachowaniem bieli, szarości czy innych nierażących kolorów. W oknach powinny zostać zainstalowane rolety lub żaluzje. Sprawdzą się również grube zasłony i kotary. W sypialni należy ustawiać jak najmniej urządzeń elektronicznych takich jak telewizor czy komputer. Warto wyłączyć też telefon komórkowy, aby w zasypianiu nie przeszkadzał nam jego dźwięk. Przed pójściem spać wskazane jest przewietrzenie pokoju. Optymalna temperatura do spania to około 19°C.

Ziołowe sposoby na bezsenność

Jak szybko zasnąć sięgając po naturalne sposoby? Warto wypróbować napary z ziół takich jak lawenda, melisa lub kozłek lekarski. Z powodzeniem zastąpią ziołowe tabletki, które niwelują problemy z zasypianiem. Uspokoją nerwy i zredukują napięcie po całym dniu pracy lub sytuacjach stresowych.

Jeśli nie przepadamy za smakiem ziół, możemy osłodzić napar miodem lub suszonymi owocami. W sklepach dostępne są już ziołowe herbatki smakowe, które są dużo smaczniejsze od czystej herbaty ziołowej.

W okresie zimowym można do nawilżacza przy kaloryferze wlać kilka kropli olejku lawendowego. Suszony rumianek zmieszany z łąkowym sianem umieszczony w poszewce pozwoli szybciej zasnąć, a dodatkowo poradzi sobie z problemem porannego bólu głowy.

Wysiłek fizyczny

Domowe sposoby na bezsenność to nie tylko zioła. Szczególnie polecane są spacery i ćwiczenia wykonywane na świeżym powietrzu. Dobrze dotleniony organizm pomoże przy problemach ze snem. Należy pamiętać, aby wysiłek fizyczny wykonywać na minimum 2 godziny przed snem.

Bez drzemek

Po nieprzespanej nocy z pewnością dopadnie nas czas w ciągu dnia, kiedy oczy zaczną się same zamykać. Należy przetrwać ten okres i nie pozwolić sobie na drzemkę, ponieważ stworzymy błędne koło. Drzemka zregeneruje organizm i wieczorem znów będziemy mieli problemy ze snem.

Kiedy zachce nam się spać, należy zebrać w sobie siły, ubrać się i wyjść na spacer lub zająć się pracą. Czytanie książek na kanapie czy oglądanie telewizji zdecydowanie nie jest dobrym pomysłem. Zmęczony organizm zmusi nas do leżenia w wygodnej pozycji i szybko uśniemy, nawet się tego nie spodziewając.

Dowiedz się więcej: Domowe sposoby – dlaczego warto je stosować >>

Kiedy do lekarza?

Jeśli domowe sposoby zawodzą, a bezsenność przedłuża się i przeszkadza nam w normalnym funkcjonowaniu powinniśmy udać się do lekarza, aby poznać przyczyny problemów z zaśnięciem. Niestety niektóre sytuacje wymagają środków farmaceutycznych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

 
  • O autorze
  • Ostatnie artykuły
Urszula Stanisławska-Hunek Urszula Stanisławska-Hunek [+ info]

Politolog i dziennikarka stale poszukująca w życiu smaku. Podchodząca do życia z dystansem i lekkim przymrużeniem oka. Miłośniczka sportów zimowych i tenisa ziemnego. Stale poszukująca nowych rozwiązań, które pozwalają czynić życie łatwiejszym i przyjemniejszym. Z rozwagą podchodząca do finansów – także tych domowych. Specjalizuje się w sprawach związanych z branżą nieruchomości i budownictwa. Jej wielką pasją są podróże – te dalekie i bliskie.

Zobacz również