ARTYKUŁ PARTNERA
ARTYKUŁ PARTNERA
01 Kwi, 2020 - 15:52
Pakowanie paczek od A do Z, czyli o czym powinien pamiętać sprzedający, by nie otrzymywać zwrotów

Pakowanie paczek od A do Z, czyli o czym powinien pamiętać sprzedający, by nie otrzymywać zwrotów

ARTYKUŁ PARTNERA

Prowadzenie sklepu stacjonarnego z możliwością dowozu towaru do klienta, a tym bardziej sklepu internetowego wiąże się z koniecznością zadbania o drobne szczegóły, które pozwolą ograniczyć liczbę reklamacji i zwrotu towarów.

Oczywiście część zwrotów wynika z wad fabrycznych, czy też niezadowolenia klientów, bywa jednak i tak, że towar trafia do klienta uszkodzony, a to wpływa na prestiż firmy i generuje straty, gdyż każda zobowiązana jest do wymiany towaru na pełnowartościowy. Dlatego dziś postanowiliśmy zająć się pakowaniem paczek od A do Z. Jak robić to dobrze? O czym warto pamiętać?

Nie tylko kartony, ale również odpowiednie wypełnienie dla produktów kruchych

Sprzedając ceramikę, np. zestawy zastawy stołowej trzeba dbać, by towar przeznaczony do wysyłki był odpowiednio zabezpieczony. Coraz więcej osób żyje w biegu i nie ma czasu na zakupy w sklepach stacjonarnych, a epidemia koronawirusa pokazała jak ważna jest możliwość dokonywania zakupów online. Dlatego sprzedawcy muszą dokładać wszelkich starań, by produkty fabrycznie nowe docierały do klientów bez widocznych rys, skaz, czy tym bardziej pęknięć.

W przypadku naczyń takie cechy kwalifikują towar do zwrotu na nowy bądź zwrotu pieniędzy. Z tego powodu sprzedając wszelkie produkty kruche należy wypełniać kartony przy pomocy sypkich, styropianowych wypełniaczy, jak również poduszek foliowych wypełnionych powietrzem, które zapobiegają obijaniu się towarów o brzegi.

Dodatkowe zabezpieczenie towaru w okresie wysokich temperatur

Są takie towary, które narażone są na działanie wysokich temperatur i wymagają stosowania specjalnych opakowań, które zapobiegają np. topnieniu. Dotyczy to choćby zamawianych produktów spożywczych, takich jak ręcznie robione czekoladki. Zamawianie ekskluzywnych słodyczy jako dodatków do prezentów staje się coraz bardziej popularne. 

O ile przez większą część roku z dostawami nie ma problemów, o tyle gdy temperatury znacząco wzrastają trzeba chronić je przed roztopieniem. Stosuje się oczywiście opakowania z lodem zapakowane dodatkową w folię stretch. Takie zabezpieczenie gwarantuje dostarczenie towaru w idealnym stanie, nawet mimo panujących upałów. Oczywiście w przypadku elektroniki nie można stosować tego typu zabezpieczeń, ale doskonale sprawdza się folia bąbelkowa.

Solidne taśmy zapobiegające uszkodzeniu paczek

Kiedy już towar wewnątrz jest odpowiednio zabezpieczony przed przesuwaniem się czy przewróceniem, pozostaje odpowiednie oklejenie paczki z zewnątrz. Należy stosować solidne taśmy pakowe do wysyłek. Również te sygnowanie logo i nazwą firmy czy dodatkowo hasłem reklamowym mogą stanowić odpowiednie zabezpieczenie. Istotne znaczenie ma tu mocny klej, a także szerokość taśmy.

Dla pewności należy paczkę okleić dwukrotnie. Nie tylko w miejscu łączenia, ale również prostopadle do niego. Aby mieć stuprocentową pewność, że pakowe taśmy będą odpowiednio trzymać, a towar będzie zabezpieczony, można zastosować dodatkowo folię stretch nakładaną na cały karton. W tej sytuacji dopiero na folię nakleja się etykietę.

Oznakowanie kartonów, które zawierają produkty podatne na wstrząsy czy kruche

Ostatnią kwestią o której należy zadbać chcąc uniknąć pretensji klientów jest odpowiednie oznakowanie kartonów. Jeśli znajdują się w nich produkty kruche, mechaniczne powinno się je opatrzyć naklejką „ostrożnie” albo „uwaga szkło”. Inne naklejki ostrzegawcze z którymi można się spotkać to chociażby: „nie rzucać”, „nie piętrować”. Obydwie są wskazówkami zarówno dla magazynów, jak i firm kurierskich.

Można również umieścić naklejkę o sprawdzeniu zawartości przesyłki przy obecności kuriera. Zachowując takie zasady bezpieczeństwa można ograniczyć ilość wybrakowanego towaru trafiającego do klientów, a tym samym straty finansowe.

Odpowiednie pakowanie paczek ma kluczowe znaczenie, by klient zawsze otrzymał towar pełnowartościowy. Dzięki temu przedsiębiorstwo jest postrzegane jako rzetelne i godne zaufania, a klienci chętnie korzystają z jego usług.

Warto zatem korzystać ze sprawdzonych metod zabezpieczania, aby nie pozostać w tyle za konkurencją, wszak w dobie mnogości towarów, przy porównywalnych cenach i jakości, to opinie klientów w dużej mierze rzutują na decyzję o dokonaniu zakupów w określonym sklepie.

Zobacz również