ARTYKUŁ PARTNERA
ARTYKUŁ PARTNERA
13 Mar, 2020 - 16:48
Nietrzymanie moczu – jak się zabezpieczyć przed przeciekaniem?

Nietrzymanie moczu – jak się zabezpieczyć przed przeciekaniem?

ARTYKUŁ PARTNERA

Inkontynencja, czyli nietrzymanie moczu, to schorzenie, które może dotknąć każdego, niezależnie od wieku i płci. Dowiedz się, jak się zabezpieczyć przed przeciekaniem!

Nietrzymanie moczu to naprawdę poważny i krępujący problem, który może sprawić, że chory wycofa się z życia towarzyskiego ze strachu przed nieprzyjemnym wypadkiem. Jednak nie musi oznaczać wyroku.

Pieluchy dla dorosłych? Niekoniecznie

Wiele osób myśli, że nietrzymanie moczu musi oznaczać stosowanie pieluch, które nie kojarzą się najlepiej. Przede wszystkim wydaje się, że będą widoczne pod ubraniem, a to znaczny dyskomfort – w końcu nikt nie chce, by ktoś się dowiedział o tym problemie. Anatomiczne pieluchy dla dorosłych są konieczne, ale raczej dla osób leżących i niesamodzielnych, które straciły całkowicie kontrolę nad czynnościami fizjologicznymi.

W przypadku nietrzymania moczu u osób aktywnych i poruszających się należy zastosować innego rodzaju produkty ochronne. Inkontynencja w stopniu ciężkim wymaga zastosowania pieluchomajtek, które można bardzo łatwo zdjąć i założyć. Zamiast pieluchy dla dorosłych można także nosić majtki chłonne. Są to produkty zawierające wkład chłonny, który utrzymuje wilgoć z daleka od ciała i zapobiegają powstawaniu nieprzyjemnych zapachów. Różnice między pieluchomajtkami a majtkami chłonnymi są niewielkie, głównie dotyczą konstrukcji. Jednak majtki chłonne są znacznie cieńsze i w pełni niewidoczne pod ubraniem.

Rozsądnie pij wodę

Osoby zmagające się z nietrzymaniem moczu czasami w obawie przed wypadkami w towarzystwie rezygnują z picia wody lub mocno je ograniczają. To błąd! Nawadnianie jest bardzo ważne dla wszystkich narządów naszego organizmu i pozwala mu prawidłowo funkcjonować. Dlatego osoby doświadczające nietrzymania moczu powinny wypijać około 1,5 l czystej wody dziennie.

Dobrze sprawdzi się woda źródlana, przefiltrowana lub przegotowana i wystudzona. Powinna być jak najmniej zmineralizowana, ponieważ nadmiar minerałów może być szkodliwy. Przy nietrzymaniu moczu warto pamiętać o piciu, ponieważ im mniej się pije, tym intensywniejszy jest zapach moczu. Brak picia nie powstrzyma wycieków, dlatego lepiej, by mocz był rozwodniony. Ostatnia porcja płynów powinna być przyjmowana najpóźniej około godziny 18.

Zadbaj o higienę okolic intymnych

Aby zmniejszyć ryzyko powstawania nieprzyjemnych zapachów, należy ze szczególną pieczołowitością zadbać o higienę miejsc intymnych. Należy podmywać się nawet kilka razy dziennie, najlepiej z zastosowaniem specjalistycznych kosmetyków o delikatnym działaniu, które dodatkowo ochronią delikatną tkankę przed podrażnieniami.

W czasie wyjścia na miasto czy spotkania z przyjaciółmi można zastosować chusteczki nawilżające do higieny intymnej. Odświeżą skórę, zmniejszą nieprzyjemny zapach i zwiększą odczuwalny komfort.

Ćwicz mięśnie dna miednicy

Ćwiczenie mięśni dna miednicy to jeden ze sposobów leczenia nietrzymania moczu. Nawet w bardziej zaawansowanych stopniach inkontynencji ćwiczenia mogą nieco zmniejszyć natężenie problemu. Warto ustalić stałą porę ćwiczeń i regularnie je wykonywać.

Nie trzeba przebierać się w strój sportowy. Tak naprawdę ćwiczenia mięśni dna miednicy trwają zaledwie kilka minut. Polegają na zaciskaniu i rozluźnianiu mięśni Kegla w równych seriach. Najważniejsza przy ćwiczeniach jest regularność, dlatego warto wybrać stałą porę i wykonywać je dwa lub trzy razy dziennie. Efekty są zauważalne po mniej więcej 3 miesiącach.

ZOBACZ RÓWNIEŻ