Posiadanie rachunku bankowego jest obecnie rzeczą niezbędną. Nietrudno wyobrazić sobie, jakim ułatwieniem dla każdego obcokrajowca przebywającego dłużej poza granicami swojego kraju jest konto bankowe otwarte w kraju pobytu, a więc przyspieszenie procesu otrzymywania wynagrodzenia czy dokonywania codziennych płatności.
Czy obcokrajowiec może założyć konto bankowe w
Polsce?
Jeśli obcokrajowiec planuje dłuższy pobyt na terenie naszego kraju, nie tylko może, ale wręcz powinien otworzyć konto bankowe w Polsce.
Jak obcokrajowiec może założyć konto bankowe w
Polsce?
Obcokrajowiec pragnący założyć konto bankowe w Polsce musi udać się do wybranego banku, którego oferta jest dla niego najbardziej odpowiednia (warto wcześniej porównać propozycje różnych placówek i wybrać dla siebie najlepszą), wraz z kompletem dokumentów:
- paszport lub dowód osobisty (w przypadku obywateli Unii Europejskiej
większości placówek wystarczyć powinien dowód), - wiza (jeśli takowa jest wymagana),
- karta pobytu uzasadniająca cel przebywania na terenie Polski (nauka,
szkolenia, praca, małżeństwo) i przewidywany czas jego trwania, - dokument potwierdzający aktualne miejsce zamieszkania.
Niektóre banki mogą wymagać również okazania numeru PESEL, będącego potwierdzeniem rejestracji długotrwałego pobytu obcokrajowca na terenie Polski. O przyznanie numeru PESEL obcokrajowiec może ubiegać się za pomocą wniosku złożonego w organach administracji wojewódzkiej.
Sam proces otwarcia rachunku bankowego nie jest już niczym skomplikowanym. Dostęp do konta przez internet otrzymujemy praktycznie natychmiast. Karta debetowa, umożliwiająca transakcje bezgotówkowe i wypłacanie środków z bankomatów, zazwyczaj wysyłana jest pocztą w terminie do 2 tygodni od złożenia wniosku o otwarcie konta bankowego.
ZOBACZ RÓWNIEŻ