Własny sklep internetowy w kilka dni - czy to możliwe?

Coraz więcej osób decyduje się na założenie własnego sklepu internetowego. Wśród nich znajdują się specjaliści znający tematykę tworzenia własnych stron i prowadzenia biznesu od podszewki, ale przeważająca większość nie wie, jak dokładnie wygląda taki proces. A więc jak założyć sklep internetowy?

 
Własny sklep internetowy w kilka dni - czy to możliwe?

Czy własny sklep internetowy można stworzyć w kilka dni?

Założenie własnego sklepu internetowego to proces, który już dawno przestał być skomplikowany. Kiedyś założenie sklepu online wiązało się z ogromnymi nakładami czasu oraz inwestycją sporych pieniędzy. Większość początkujących przedsiębiorców na początku musiała zlecić stworzenie strony sklepu specjaliście. Jeśli towarów było dużo, niezbędni byli również copywriterzy, których zadaniem było opisać każdy produkt z osobna.

Sklep jeszcze dobrze nie wystartował, a koszta rosły w bardzo szybkim tempie. Oczywiście sam towar trzeba było kupić w hurtowni i sprowadzić do własnego magazynu. W zależności od branży zakup towaru mógł kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Wtedy faktycznie stworzenie sklepu internetowego w kilka dni było praktycznie niemożliwe.

Obecnie jednak istnieją rozwiązania, które sprawiają, że jak najbardziej kilka dni wystarczy, aby uruchomić własny sklep internetowy.

Od czego zacząć? Nazwa sklepu i szkic marki

Każdy sklep musi mieć unikalną nazwę i najlepiej, aby nazwa sklepu była jednocześnie nazwą domeny. Nazwa powinna być prosta i chwytliwa. W zależności od potencjalnej grupy odbiorców można użyć nazwy polskiej lub angielskiej. Trzeba zastanowić się, kto będzie naszym klientem. Przykładowo dla osób młodych, korzystanie z usług sklepu z angielską nazwą, może być bardzo prestiżowe i dzięki temu będą reklamować markę wśród znajomych.

Poza tym warto zastanowić się nad koncepcją samej marki. Sklep, który chce utrzymać się na rynku, powinien być dla klientów czymś więcej, aniżeli tylko miejscem dokonywania zakupów. Dobrze, jeśli marka opowiada jakąś historię i jest skierowana do konkretnej grupy odbiorców. Jeśli uda się wytworzyć więź z klientami, to zaczną oni z przyjemnością wracać do sklepu.

Na początku należy tylko nakreślić wstępne założenia, albowiem samo wymyślenie nazwy i marki, to jeszcze nie sklep internetowy.

Wybór platformy sklepów internetowych

Jeśli zależy nam na stworzeniu sklepu internetowego w kilka dni, to wybór powinien paść na odpowiednią platformę oferującą postawienie sklepu od podstaw. Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniej platformy? Przede wszystkim na ilość możliwych integracji z hurtowniami. Im większe możliwości pod tym względem tym lepiej. Warto wcześniej przejrzeć jakie integracje oferuje dana platforma i sprawdzić, czy wśród nich znajduje się to, co nas interesuje.

Przykładem może być tutaj platforma Sky-Shop.pl, która oferuje aż 273 integracje z hurtowniami i sprzedaż w modelu dropshipping. Dodatkowym atutem jest możliwość integracji z Allegro. Wiele sklepów internetowych, szczególnie na początku, gdy ruch na stronie jest niewielki, dodaje aukcje również w serwisie Allegro, aby jak najszybciej docierać do nowych klientów. Jednak bez odpowiedniej integracji, taka sprzedaż staje się bardzo problematyczna. Konieczne jest ręczne aktualizowane stanów magazynowych i dodawanie aukcji. Wykorzystując możliwości oprogramowania Sky-Shop, możemy zautomatyzować cały proces i skupić się już tylko na najbardziej istotnych sprawach.

Reklama dźwignią handlu

Nawet jeśli stworzymy chwytliwą nazwę, opowiemy historię marki i zintegrujemy sklep internetowy z wybraną hurtownią, to nie oznacza jeszcze, że klienci trafią do naszego sklepu. Na samym początku bardzo ważne jest podjęcie konkretnych działań marketingowych. Najlepiej zainwestować w reklamę tyle, ile tylko jest to możliwe. W ten sposób można osiągnąć szybkie rezultaty i poznać zasady panujące na danym rynku.

Na początku w sklepie internetowym zaleca się wykorzystanie reklam Google AdWords oraz Facebook Ads. Tak naprawdę wybór miejsca promocji jest uzależniony od niszy. Reklama na Facebooku z uwzględnieniem Instagrama może nie przynieść dobrych rezultatów, jeśli naszymi odbiorcami są starsze osoby, poszukujące klasycznych zestawów sztućców. Jednak jeśli będziemy sprzedawać koszulki w śmieszne wzory, to Instagram może okazać się naprawdę trafionym pomysłem.

Nie należy zapominać również o działaniach SEO. Pozycjonowanie strony to proces długi i złożony, ale bardzo opłacalny. Od samego początku należy dążyć do tego, aby pozyskiwać jak najwięcej bezpłatnego ruchu z wyszukiwarki. Kilka kanałów dotarcia do klientów z pewnością pozwoli rozwinąć sklep, a potem utrzymać go na rynku.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ

 
Zobacz również