Rezygnacja z karty kredytowej krok po kroku

Rezygnacja z karty kredytowej to nic trudnego. Prezentujemy krok po kroku, co należy zrobić, żeby wypowiedzieć umowę karty kredytowej.

 
Rezygnacja z karty kredytowej krok po kroku

Jesteś posiadaczem karty… a może kilku kart kredytowych? Zastanawiasz się nad ich zamknięciem? Rezygnacja z karty kredytowej to procedura, którą możesz załatwić w kilku prostych krokach, czasami nawet nie wychodząc z domu.

Karta kredytowa a powód rezygnacji

Powodów rezygnacji z karty kredytowej może być wiele. Do najczęściej zasłyszanych przez pracowników banku, przyjmujących od klienta rezygnację, można zaliczyć:

  • Chęć ubiegania się o kredyt hipoteczny – niestety karta kredytowa, nawet z niewykorzystanym limitem, mocno obniża naszą zdolność kredytową.
  • Koniec promocji – często skuszeni aktualną promocją banku decydujemy się na założenie karty, która po zakończeniu się promocji wcale nie jest już dla nas tak atrakcyjnym produktem jak wcześniej.
  • Likwidacja Moneyback – częstym powodem decyzji o wyrobieniu karty kredytowej jest oferta związana ze zwrotem części wydatków, poniesionych kartą kredytową. Innymi słowy otrzymujemy procentowy zwrot wydatków dokonanych naszym plastikiem.
  • Zmiana warunków karty np. zmiany w walucie rozliczeniowej – często motywacją do posiadania karty kredytowej są nasze podróże zagraniczne i opłacalność dokonywania tam płatności. Zmiana zasad rozliczania transakcji walutowych, może spowodować dodatkowe opłaty lub przeliczać transakcje po niekorzystnym dla nas kursie.

Dowiedz się więcej: Wymiana walut. Kiedy i gdzie wymieniać waluty, żeby się opłacało >>

Tak naprawdę powodów rezygnacji z karty może być wiele, a my jako klienci banku wcale nie mamy obowiązku wyjaśniać pracownikowi, jakie motywy nami kierują.

Rezygnacja z karty kredytowej krok po kroku

W większości przypadków możemy zrezygnować z karty kredytowej za pośrednictwem trzech, a nawet czterech kanałów dostępu:

  1. Osobista wizyta w oddziale,
  2. Telefoniczne biuro obsługi klienta, czyli infolinia bankowa,
  3. Droga pocztowa,
  4. Elektroniczne kanały dostępu – bankowość internetowa.

Możliwe opcje rezygnacji z karty kredytowej każdorazowo powinniśmy znaleźć w umowie karty kredytowej.

Bez względu jaki kanał dostępu wybierzemy, musimy złożyć wniosek (pisemnie lub słownie) o zamknięcie karty kredytowej. Po złożeniu wniosku bank ma 30 dni na zamknięcie produktu kredytowego. W tym czasie mamy możliwość (o ile nie zrobiliśmy tego wcześniej) uregulować wszystkie zaległości znajdujące się na karcie.

Warto także wystąpić do banku o potwierdzenie, zarówno złożenia wniosku o zamknięcie karty oraz o dokument potwierdzający realizację naszej dyspozycji (wydawany po 30 dniach od przyjęcia rezygnacji).

Warunkiem zamknięcia naszej karty kredytowej jest jej całkowita spłata. W przypadku niedopłaty na rachunku karty bank ma prawo odmówić nam jej zamknięcia. Inaczej wygląda sytuacji gdy na rachunku karty znajduje się nadpłata. Wtedy mamy możliwość, za pomocą odpowiedniej dyspozycji, zlecić bankowi przeksięgowanie jej na wybrany przez nas rachunek.

Dowiedz się więcej: Karta płatnicza – rodzaje i bezpieczeństwo transakcji >>

Rezygnacja z karty – tryb natychmiastowy

Zdarza się, że klient ma możliwość wypowiedzieć umowę karty kredytowej ze skutkiem natychmiastowym (o ile została ona całkowicie spłacona). Takie prawo przysługuje klientowi, jeżeli bank będący wystawcą karty dokonuje zmian w regulaminie lub tabeli opłat i prowizji.

Każdorazowo klient musi wyrazić zgodę na taką zmianę. Jeżeli jednak wprowadzane zmiany nie satysfakcjonują posiadacza karty, może złożyć wypowiedzenie umowy karty kredytowej ze skutkiem natychmiastowym.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

 
Zobacz również