Zadbaj o dietę – postaw na sałatkę

Twierdzenie, że dieta musi być pełna wyrzeczeń, to tak naprawdę stereotyp. Nawet miłośnicy intensywnych kulinarnych doznań nie muszą rezygnować ze swoich upodobań, pod warunkiem, że znajdą odpowiednie przepisy.

 
Zadbaj o dietę – postaw na sałatkę

Nasze rekomendacje to sałatki, które mogą być niezbyt kaloryczne, a jednocześnie sycące i smaczne. Oto kilka sprawdzonych propozycji!

Sałatka z grillowanym kozim serem, awokado i rukolą

Ta pyszna sałatka jest bardzo treściwa, w dodatku zaspokoi nawet najbardziej wybredne podniebienia. To naprawdę wykwintna kombinacja, którą tworzą rzadziej używane w naszych kuchniach składniki, taki jak kozi ser, awokado, i rukola. Przepisy na sałatki, jak widać, wcale nie muszą być monotonne i pozostawiać uczucie niedosytu.

Podstawy tej przekąski tworzy mix sałat z rukolą, który należy oprószyć solą, świeżo zmielonym pieprzem i oliwą z oliwek. Ser kozi kroimy w paski i grillujemy przez kilka minut, a następnie układamy na zieleninie i posypujemy pieprzem.

Z przekrojonego na pół awokado łyżką wyjmujemy miąższ, kroimy go na kawałki, posypujemy solą i polewamy sokiem z limonki, a na końcu układamy na pozostałych składnikach. Wystarczy jeszcze tylko odrobina octu balsamicznego i sałatka gotowa! Jeśli chcemy, aby stanowiła pełnowartościowy posiłek, warto podać ją z grzankami z pełnego ziarna.

Sałatka z fasolą, rzodkiewką, jajkiem i pestkami dyni

Nasza druga propozycja, dzięki zawartości fasoli i jajek gotowanych na twardo, z pewnością zalicza się do najbardziej treściwych sałatek. Charakteru dodadzą jej zioła i przyprawy, a także odrobina miodu.

Do przygotowania tego przepisu najlepiej skorzystać z twardej fasoli, którą dzień wcześniej trzeba zalać wodą, a później gotować przez około godzinę i ostudzić. Rzodkiewkę warto dzień wcześniej pokroić w ćwiartki i zamarynować w occie i miodzie.

Gdy składniki będą już odpowiednio przygotowane, mieszamy je z prażonymi pestkami dyni, posiekaną bazylią i miętą oraz oliwą. Dodajemy też majonez – najlepiej gęsty, taki jak Majonez Dekoracyjny WINIARY.

Potem wystarczy już tylko doprawić sałatkę do smaku solą i pieprzem. Taki pełnowartościowy i sycący posiłek przekona do siebie nie tylko osoby będące na diecie!

Sałatka z młodymi ziemniakami i szparagami

Trzecia sałatka w naszym dietetycznym arsenale to prawdziwa esencja letnich smaków. Jest nie tylko bardzo smaczna, lecz także doskonale zaspokaja głód.

Do jej przygotowania użyjemy między innymi młodych ziemniaków, szparagów, pomidorów i sałaty. Ciekawego smaku doda jej mieszanka musztardy z puszystym, lekkim majonezem, takim jak Majonez Delikatny WINIARY.

Przygotowania rozpoczynamy od połączenia majonezu z musztardą i olejem. Obrane ziemniaki kroimy w cząstki i wrzucamy do osolonej, wrzącej wody, a następnie gotujemy przez około kwadrans. Do garnka dorzucamy świeże szparagi, które powinny gotować się mniej więcej przez dziesięć minut. Jeśli akurat nie masz do nich dostępu, możesz zastąpić je wersją konserwową.

Po ugotowaniu kroimy szparagi w kawałki o długości około 3 cm. Następnie parzymy pomidory, obieramy ze skórki i kroimy na mniejsze części, na przykład w ósemki. Sałatę rwiemy na małe kawałki. Teraz wystarczy połączyć ze sobą wszystkie składniki i polać przygotowanym wcześniej sosem. I gotowe! Jak widać, czasem to najprostsze przepisy okazują się tymi najwspanialszymi.

Czy przekonaliśmy cię, jak sycąca i smaczna może być sałatka? Przepisy, które umilą Twoją dietę, liczą się w tysiącach!

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ

 
Zobacz również