Najlepsze ćwiczenia poprawiające kondycję

Szybko się męczysz w czasie wysiłku fizycznego? A może po prostu chcesz zwiększyć wydolność swojego organizmu? Z pewnością zainteresuje Cię więc nasz poradnik, gdzie przedstawiamy informacje, jak zaplanować wysiłek fizyczny, by uzyskać najlepsze efekty. Oto najlepsze ćwiczenia poprawiające kondycję.

 
Najlepsze ćwiczenia poprawiające kondycję

Jak pracować nad kondycją?

Zanim przystąpisz do walki o lepszą kondycję, musisz ocenić swój obecny stan zdrowia i poziom wydolności. Jeśli na co dzień nie prowadzisz zbyt aktywnego stylu życia, a Twój ruch ogranicza się do dojść do pracy, wejścia po schodach czy spaceru z psem, nie należy zaczynać od mocnych treningów. Najlepiej wybrać więc metodę małych kroków.

Zmieniaj styl życia na trochę bardziej aktywny – zacznij od lekkich ćwiczeń, poprawiających Twoją mobilność. Może to być stretching, szybki marsz, przejażdżka na rowerze. Staraj się jednak, by było to dość regularne. Wersja minimum zakłada codzienny, półgodzinny spacer, ale jeśli przy tym chcesz schudnąć i faktycznie zwiększyć wydolność, dodaj też inne aktywności. Możesz zdecydować się na wizytę na siłowni albo uczestnictwo w zajęciach fitness, przeznaczone dla osób początkujących.

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest również skorzystanie z pomocy trenera personalnego. Ten dopasuje program treningowy na miarę Twoich możliwości i stopniowo będzie dobierał ćwiczenia poprawiające kondycję. Zyskasz więc odpowiedni poziom bezpieczeństwa i zmniejszysz ryzyko wystąpienia kontuzji.

Najlepsze ćwiczenia poprawiające kondycję

Jeśli planujesz wykonywać ćwiczenia poprawiające kondycję w domu lub na powietrzu, zawsze pamiętaj o rozgrzewce przed treningiem oraz rozciąganiu po. Przygotujesz wówczas organizm do wysiłku, ale też regeneracji, która jest bardzo ważna. Szybkie spacery, slow jogging czy bieganie są doskonałym sposobem na poprawę kondycji. Początki mogą być ciężkie, więc nie decyduj się na długie dystanse, lecz zwiększaj odległości systematycznie. W domu polecamy natomiast ćwiczenia aerobowe, czyli takie, w czasie których energia dla pracujących mięśni dostarczana jest w wyniku przemian tlenowych.

Ćwicząc na siłowni, masz do dyspozycji różne sprzęty. Szczególnie polecana jest strefa cardio – rowerki, orbitreki, bieżnie, ergometr i inne. Możesz też ćwiczyć z masą własnego ciała, np. wykorzystując taśmy TRX albo robiąc różne ćwiczenia wysiłkowe, np. burpee, wyskoki, wskoki na skrzynię i inne. Pamiętaj jednak, by stopniowo podnosić sobie poprzeczkę – inaczej możesz czuć się słabo albo nabawić się kontuzji.

Alternatywą dla takich treningów na własną rękę są grupowe zajęcia fitness. Ich wybór jest ogromny i niemal wszystkie zawierają ćwiczenia poprawiające kondycję. Na przykład w Total Fitness Gdańsk możesz udać się na trening PRO CHALLENGE, czyli zajęcia podnoszące ogólną sprawność i wydolność organizmu, Trening obwodowy, Total Body, Power PUMP, Total Cross, Dynamic Shape oraz inne, intensywne ćwiczenia prowadzone przez wykwalifikowanych trenerów.

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci poprawić wydolność organizmu. Regularnie ćwicz i podnoś poprzeczkę, by odnotować efekty. Pamiętaj jednak, że ćwiczenia poprawiające kondycję powinny być dostosowane do Twojego stanu zdrowia i możliwości organizmu.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ

 
Zobacz również