Marketing internetowy: kurs online dla każdego

Jednym z najnowszych trendów w szkoleniach jest marketing internetowy. Kurs online ma tę przewagę nad kursami stacjonarnymi, że można z niego korzystać w dowolnym momencie. Wystarczy mieć dostęp do Internetu, by móc przyswajać wiedzę w każdym miejscu. Dowiedz się więcej!

 
Marketing internetowy: kurs online dla każdego
Popularne kursy marketingu internetowego / źródło zdjęcia: Depositphotos / peshkova

Coraz większe znaczenie w świecie biznesu odgrywa marketing internetowy. Kurs online pozwoli w przystępny i szybki sposób przyswoić najważniejsze zagadnienia z tej dziedziny. W Internecie dostępne są różne formy szkoleń – niektóre mają charakter czysto teoretyczny, inne zaś pozwalają na nabycie praktycznych umiejętności.

Marketing internetowy – kurs online dopasowany do Twoich potrzeb

Wiedza i umiejętności są niezbędne, by dobrze prowadzić marketing internetowy. Kurs online umożliwia nabycie obu tych elementów. Kluczową kwestią jest jednak świadomość w zakresie używanych narzędzi, z których będziemy najczęściej korzystać podczas naszych działań.

Po ich zidentyfikowaniu, pozostaje nam wybór odpowiedniego szkolenia online. Poniżej publikujemy opis interesujących kursów.

1. Szkolenia online – Social Media z coursea.org

Na portalu coursera.org znajduje się kurs online pod nazwą „Social Media Marketing Specialization” (sprawdź tutaj). Jak sama nazwa wskazuje, kładzie się w nim nacisk na wykorzystywanie coraz popularniejszych portali społecznościowych w szeroko rozumianym marketingu. Dedykowany jest osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z tego typu narzędziami.

Szkolenia marketingowe w tym zakresie podzielone zostały na 6 kursów online. Większość z nich trwa od 4 do 5 tygodni, co wymaga zaangażowania ok. 1-3 godzin tygodniowo na przyswojenie wiedzy. Cała wiedza przekazywana jest zarówno za pośrednictwem filmików szkoleniowych, jak i dostarczana wraz z plikami tekstowymi.

Warto nadmienić, że ukończenie każdego z tych kursów wieńczone jest uzyskaniem certyfikatu, poświadczającego nabycie umiejętności oraz wiedzy.

2. Marketing internetowy – kurs online na coursera.org

Na tej samej stronie, coursera.org, dostępny jest także inny cykl szkoleń online pod nazwą „Digital Marketing Specjalization” (sprawdź tutaj).

Osoba, która ukończę tę specjalizację, posiądzie niezbędną wiedzę i umiejętności w zakresie: narzędzia analityczne używane w marketingu cyfrowym, optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe, marketing społecznościowy oraz drukowanie w technologii 3D.

Celem tego cyklu jest nabycie wiedzy o roli Internetu w marketingu, nabycie umiejętności wyceny produktów oraz usług, ich tworzenia oraz dystrybucji.

Kursy online, wchodzące w skład tego cyklu, dzielą się na 7 kategorii tematycznych. Praktycznie każdy z nich trwa 4 tygodnie, podczas których należy poświęcić od 8 do 10 godzin tygodniowo, by przyswoić wiedzę z udostępnionych materiałów. Wyjątkiem jest ostatnie szkolenie marketingowe, trwające 6 tygodni. Na koniec uzyskujemy certyfikat, wydany przez Uniwersytet w Illinois

3. Marketing internetowy – kurs online o influencerach (Lynda.com)

Lynda.com jest jedną z wiodących platform, oferujących szkolenia online. Warto zwrócić uwagę na kurs „Marketing Foundations: Influencer Marketing” (sprawdź tutaj), który pozwoli nam lepiej wykorzystać marketing internetowy w praktyce.

Kurs przygotowany został przez Evgenija „Geno” Prussakova i jego celem jest nabycie umiejętności prowadzenia efektywnych kampanii z tzw. influencerami (czyli osobami mającymi wpływ na daną społeczność, np. blogerzy). Autor przekonuje, że żyjemy w czasach bardzo skomunikowanej społeczności i z tego tytułu bardziej ufamy osobom, które znamy.

Program tego szkolenia marketingowego obejmuje następujący zakres tematyczny:

  • rodzaje osób wpływających,
  • zasięg ich oddziaływania,
  • sposoby na ich uaktywnienie,
  • analiza i mierzenie efektów,
  • podsumowanie.

Całe to szkolenie online trwa nieco ponad godzinę i dedykowane jest osobom początkującym. Warto zaznaczyć, że autorowi kursu najbardziej zależy na zwrócenie uwagi na potencjał, jaki tkwi w tzw. mikro-polecaniu – wszak bardziej ufamy wujkowi, cioci czy znajomemu, niż zupełnie obcej osobie.

4. Szkolenie online lynda.com – zostań Managerem Marketingu

Nieco szerszy program szkoleniowy został opracowany przez trójkę autorów: Drew Boyda, Deirdre Breakenridge oraz Nancy Napier. Ich szkolenie marketingowe „Become a Marketing Manager” (sprawdź tutaj) obejmuje ponad 13 godzin wykładów i jest oparte o wykształcenie trzech umiejętności: naukę efektywnego zarządzania zespołem, tworzenie strategii marketingowych nastawionych na wzrost oraz planowanie przyszłych sukcesów.

Cały kurs podzielony został na 12 bloków tematycznych. Obejmują one takie zagadnienia, jak:

  1. Jak zostać liderem zespołu,
  2. Komunikacja w marketingu,
  3. Budowanie kreatywnych organizacji,
  4. Tworzenie idei dla marketingowców,
  5. Tworzenie marki,
  6. Integracja marketingowa,
  7. Pisanie planu marketingowego,
  8. Zarządzanie dla efektów,
  9. Podstawy marketingu – tricki wzrostowe,
  10. Zarządzanie kreatywnością grupy,
  11. Projektowanie strategii nastawionej na wzrosty,
  12. Dobieranie narzędzi marketingowych,
  13. Ustalanie celów biznesowych.

Celem tego cyklu jest przekazanie szczegółowej i rzeczowej wiedzy, umożliwiającej długofalowe zarządzanie marketingowe, a także utrzymywanie odpowiedniego poziomu motywacji oraz kreatywności w zarządzanych zespołach.

5. Udemy.com: Sprytny marketing internetowy z psychologią wyceny

Na portalu udemy.com również znajdują się szkolenia marketingowe. Jedno z ciekawszych szkoleń obejmuje wykorzystanie psychologii ustalania cen jako narzędzie wykorzystywane w sprytnym marketingu.

Kurs online „Smart Marketing with Price Psychology” (sprawdź tutaj) jest skierowany do osób, które prowadzą zarówno sprzedaż internetową oraz stacjonarną. Celem szkolenia jest nabycie umiejętności ustalania cen oraz uświadomienie o tym, jak konsumenci postrzegają poszczególne ich poziomy.

Program oparto o 6 bloków tematycznych:

  1. Ustalanie prawidłowej ceny,
  2. Prezentacja ceny,
  3. Sposób komunikowania ceny dla odbiorców,
  4. Używanie kontekstu do prezentacji produktów,
  5. Sprytne praktyki stosowania zniżek,
  6. Jak zakomunikować swój produkt wraz z nieuniknionymi dodatkowymi opłatami.

6. Analiza a marketing internetowy – kurs online na udemy.com

Statystyka, analizy, mierzenie efektów – te narzędzia są również wykorzystywane przez marketing internetowy. Kurs online, dzięki któremu nabędziemy niezbędne umiejętności w tym zakresie, dostępny jest na platformie udemy.com.

Aby lepiej przyswoić przekazywaną wiedzą, należy najpierw jednak ukończyć kurs z podstawowej lub średnio zaawansowanej obsługi Excela z pakietu Office lub równoważnego.

Dowiedz się więcej: Szkolenie Excel online – dlaczego warto i gdzie szukać kursu? >>

Warto nadmienić, że autorzy nie wymagają podstawy ze statystyki. Szkolenie online „Marketing Analytics: Stand Out by Becoming an Analytics Pro!” (sprawdź tutaj) kierowane jest przede wszystkim do osób, zawodowo zajmujących się Social Media, studentów marketingu, osób zajmujących się reklamą internetową oraz zawodowych marketingowców.

Efekty kursu przewidują nabycie umiejętności lepszej obsługi narzędzi reklamowych, w tym m.in. Google Ads oraz Facebook Ads, skuteczniejszego planowania kampanii reklamowych w Internecie oraz umiejętne zbieranie i przetwarzanie danych statystycznych ich dotyczących.

7. Google – Internetowe Rewolucje

Warto wspomnieć również o darmowym projekcie, zainicjowanym przez Google – „Internetowe Rewolucje” (sprawdź tutaj). Jest to darmowa platforma szkoleniowa, dedykowana zarówno dla studentów, jak i dla firm. Zakres tematyczny kursów obejmuje szereg kategorii tematycznych, od całkowitych podstaw, takich jak pierwsze kroki w reklamie online czy garść informacji o możliwościach reklamy w Internecie, po zwiększenie sprzedaży w Internecie oraz kwestie związane z marketingiem treści.

Oferta dla studentów obejmuje cykl szkoleń, których ukończenie skutkuje uzyskaniem certyfikatu od Google. Jak przekonują twórcy tej platformy, jest to doskonała szansa na wyróżnienie swojego CV na początku kariery zawodowej. Program przewiduje nabycie niezbędnej wiedzy o wyszukiwarkach internetowych, profilach społecznościowych, a także korzystaniu z innych narzędzi internetowych.

Internetowe Rewolucje to również oferta dedykowana dla właścicieli firm. Obejmuje ona indywidualne doradztwo, gdzie przeanalizowane zostaną potrzeby przedsiębiorców, zweryfikowane zostaną dotychczasowe działania firmy w Internecie, a także zaprojektowany zostanie indywidualny plan działania.

Dowiedz się więcej: Najlepsze szkolenia online dla startupów >>

Chcąc zwiększyć sprzedaż, niezbędna staje się wiedza w zakresie: Czym jest marketing internetowy. Kurs online pozwoli nabyć niezbędną wiedzę oraz umiejętności, by skutecznie poruszać się w Internecie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

 
  • O autorze
  • Ostatnie artykuły
Michał Nielub Michał Nielub [+ info]

Z wykształcenia marketingowiec, z doświadczenia przedsiębiorca. Prowadzi własną firmę B&M Outsources, poza tym wspiera projekty inwestycyjne m.in. producenta mebli dla statków, hoteli, biur oraz gastronomii. Od 2014 roku jako wiceprezes zarządza Stowarzyszeniem Kreacje Innowacje, zajmującego się rozwojem przedsiębiorczości oraz kultury. Funkcję wiceprezesa pełni również w Stowarzyszeniu Pasażerów Kolejowych Siemianice. Poza pasjami biznesowymi, prywatnie podróżnik i stały bywalec festiwali, na które zabiera zarówno żonę oraz o ile okoliczności pozwalają - również dzieci. Ulubione miejsca? Kaszuby, Kraków oraz Toskania.

Zobacz również