Książki, które warto przeczytać w 2019

O pracy po pracy - inspirujące lektury na początek 2019 roku. Przedstawiamy książki, które warto przeczytać.

 
Książki, które warto przeczytać w 2019

Co jest ważne w dzisiejszym świecie biznesu i pracy? Jak pokierować karierą swoją lub swojego zespołu? Dokąd zmierza współczesne społeczeństwo? Odpowiedzi na te i inne pytania zawarte są w w najnowszych propozycjach wydawnictw biznesowych. Jest motywująco, refleksyjnie i humorystycznie. Poznaj książki, które warto przeczytać.

Najlepsze książki, które warto przeczytać w kategorii praca i biznes

Na przełomie 2016 i 2017 roku ukazało się sporo książek dotyczących aktywności zawodowej. Wśród nich wyróżniają się trzy tytuły:

  • Zawodowo od nowa Jona Acuffa – książka o kierowaniu własną karierą,
  • Szef w relacji z zespołem jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu – poradnik napisany przez Agnieszkę Zych i Roberta Zycha,
  • Doktryna jakości, Wydanie II turkusowe – rzecz o turkusowej samoorganizacji – książka o aktualnych trendach w organizacji firmy Andrzeja Jacka Bliklego.

Jon Acuff, Zawodowo od nowa

Wydawnictwo Samo Sedno

Pierwsza na naszej liście książka jest bestsellerem „New York Timesa”. Jej autor przez 16 lat kreował wizerunek takich marek jak Home Depot czy AutoTrader.com. Blog prowadzony przez Jona Acuffa skupia wokół siebie kilka milionów czytelników.

Autor poradnika wielokrotnie podejmował pracę i rzucał ją. Swoje doświadczenia przeniósł na papier, wydając 5 książek pełnych błyskotliwych rad i autoironii. Jedną z nich jest bestseller „Zawodowo od nowa”.

Poradnik skierowany jest do każdego, kto chce mieć realny wpływ na przebieg własnej kariery. Zdaniem autora, kluczowe zasoby decydujące o sukcesie zawodowym to umiejętności, relacje, osobowość oraz zapał. Książka zawiera mnóstwo podpowiedzi jak powiększyć i z powodzeniem wykorzystać ten osobliwy stan posiadania. Acuff opowiada o zawiłościach życia zawodowego w jasny, zrozumiały i pełen humoru sposób.

Agnieszka Zych, Robert Zych, Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu

Wydawnictwo Onepress

Pod koniec grudnia 2016 roku ukazała się interesująca książka na temat działania w grupie i zarządzania zespołem ludzkim. To wspólne dzieło trenerki fitness oraz trenera sprzedaży, szkoleniowca największych polskich firm.

Poradnik jest nieocenioną pomocą dla menadżerów. Przybliża mechanizmy, które rządzą grupą od momentu jej powstawania i przeprowadza czytelnika przez wszystkie fazy rozwoju zespołu. Niemal dwudziestoletnie doświadczenie autorów w pracy z grupami pozwoliło im na opracowanie zasad skutecznego zarządzania zbiorowością.

Podpowiadają menadżerom jak motywować ludzi, jak skłaniać ich do współpracy i wzajemnej inspiracji, jak odeprzeć wspólny atak podwładnych i kiedy zrezygnować z prowadzenia zespołu na rzecz pracy indywidualnej.

Andrzej Jacek Blikle – Doktryna jakości. Wydanie II turkusowe. Rzecz o turkusowej samoorganizacji

Wydawnictwo Onepress

Kolejna pozycja wydawnicza przeznaczona jest zarówno dla menadżerów, jak i pracowników. Andrzej Jacek Blikle opisuje w niej istotę „turkusowej organizacji”. Turkus stał się w ostatnich czasach niezwykle modnym kolorem biznesu, a autor przekonuje, że ta symboliczna barwa firmy pozwoli jej zespołowi utrzymywać dobre, wzajemne relacje i osiągać lepsze wyniki finansowe.

Na czym polega idea „turkusowej organizacji”? Dlaczego partnerstwo i zaufanie ma być drogą do sukcesu menadżera i jego zespołu? I dlaczego ten model działania zdobywa coraz większą popularność w Polsce i na świecie?
O tym oraz o roli i sensie pracy w życiu człowieka można przeczytać w kolejnym, bogatszym wydaniu „Doktryny jakości”.

Książki, które warto przeczytać o aktywności w dobie internetu

Dokąd zmierza nasz świat? Nowoczesne technologie odmieniły go całkowicie. Zdaniem Leszka Stafieja i Chrisa Lewisa te zmiany niekoniecznie idą w dobrym kierunku. Kondycja człowieka w erze informacji i obrazków jest tematem przemyśleń zawartych w książkach „Gwoździem w mózg” oraz „Too fast to think”.

Leszek Stafiej, Gwoździem w mózg

Wydawnictwo Słowa i Myśli

„Gwoździem w mózg” to niezwykle ciekawy zbiór felietonów pioniera polskiej reklamy – Leszka Stafieja. Ta książka jest efektem wieloletniej, wnikliwej obserwacji mediów oraz pełnym refleksji i humoru opisem polskiej rzeczywistości widzianej przez pryzmat reklamy.

Publicystyka Safieja, szczególnie młodym czytelnikom, przybliża rzeczywistość z lat, gdy o social mediach nikt nie słyszał, a nowoczesne technologie zaliczane były do kategorii niedocenianych nowinek.
Książka skłania do przemyśleń w jakim kierunku rozwija się reklama i media. Nie sposób zapytać również o współczesnego odbiorcę i społeczną świadomość.

Trudna forma felietonu nie przeszkodziła autorowi stworzyć lekkiej, przyjemnej lektury. To świetnie napisana książka, którą czyta się jednym tchem.

Chris Lewis, Too fast to think

Wydawnictwo Kogan Page

Chris Lewis jest globalnym CEO agencji LEWIS. W swej karierze wydał już kilka znaczących opracowań na temat współczesnego społeczeństwa. W „Too fast to think” poruszył on temat zanikającej cechy, która przez lata pozwalała rozwijać się ludzkości – kreatywności.

Kreatywność jest zaletą bodaj najczęściej wymienianą w CV. Jak jednak twierdzą specjaliści HR, deklaracje kandydatów w tej mierze nie mają większego pokrycia w rzeczywistości. Chris Lewis opisuje problem braku kreatywności we współczesnym świecie. Według niego, powody swego rodzaju atrofii to zalew informacją oraz rozleniwiające mózg i w konsekwencji ogłupiające social media czy media elektroniczne w ogóle.

Książka Lewisa nie jest jednak zbiorem smutnych konstatacji. To ogromne źródło przykładów i porad jak pracować nad swoją kreatywnością, jak karmić intelekt i jak wypoczywać, by wciąż napełniać głowę świeżymi pomysłami. To także ostrzeżenie przed nieopatrzną utratą kreatywności, jednej z najważniejszych ludzkich cech.

Książka jest dostępna tylko w języku angielskim.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

 
  • O autorze
  • Ostatnie artykuły
Anna Nowak Anna Nowak [+ info]

Na łamach portali internetowych relacjonuje zmiany na rynku pracy. Z uwagą przygląda się ofertom zatrudnienia, poszukując ich mocnych i słabych stron. Sprawdza, co spędza sen z powiek HR-owców. Dostarcza inspiracji niezdecydowanym i odkrywa sposoby osiągania celów zawodowych. Jako redaktor portalu KarieraKobiety.pl wspiera aktywność zawodową i emancypację finansową kobiet. Po godzinach – amatorka zdrowej kuchni, pasjonatka fotografii i sketchnotingu.

Zobacz również