Dieta OXY dla sportowców - zasady

Dieta OXY to dieta białkowa, a więc powinna być odpowiednia dla osób uprawiających sport. Czy rzeczywiście dieta OXY dla sportowców to dobry wybór?

 
Dieta OXY dla sportowców - zasady
Dietę OXY warto uzupełnić aktywnością fizyczną! / źródło zdjęcia: Depositphotos / undrey

Diety białkowe cieszą się dużym zainteresowaniem wśród osób aktywnych fizycznie, ponieważ białko nie tylko ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej, ale także wspiera budowę mięśni. Ze względu na dużą zawartość białka w planie żywieniowym dieta OXY dla sportowców wydaje się wręcz idealna.

Warto jednak wiedzieć, w jaki sposób powinno się podejść do tej modnej diety odchudzającej, by przyniosła rzeczywiście korzyści dla osoby aktywnej fizycznie.

Dlaczego diety wysokobiałkowe są dobre dla sportowców?

Diety wysokobiałkowe są często wybierane przez osoby aktywne fizycznie, szczególnie uprawiające sporty siłowe, ponieważ pozwalają w dość krótkim czasie pięknie wyrzeźbić sylwetkę. Wszystko dlatego, że białko przyśpiesza przemianę materii, pomaga spalić tkankę tłuszczową, a jako ważny budulec mięśni pomaga również rozbudować masę mięśniową.

Dieta OXY dla sportowców wydaje się pod tym względem odpowiednia, ponieważ jest to dieta białkowo-rotacyjna, która zawiera zwiększoną ilość produktów białkowych w jadłospisie, a więc pomaga spalić tłuszcz zgromadzony w organizmie i budować mięśnie.

Warto jednak dodać, że w przeciwieństwie do innych diet wysokobiałkowych (jak np. dieta Dukana), dieta OXY uwzględnia zarówno białko pochodzenia zwierzęcego, jak i roślinnego, a ponadto jej plan żywieniowy jest opracowany w taki sposób, by dostarczać organizmowi także innych składników odżywczych.

Dla sportowców jest to niezwykle ważne, ponieważ zwiększony wysiłek fizyczny wymaga dostarczania do organizmu odpowiedniej ilości paliwa w postaci węglowodanów, ale również dobrej jakości tłuszczów (głównie Omega-3), witamin i minerałów oraz antyoksydantów.

Dowiedz się więcej: Witaminy – 7 faktów, które musisz znać! >>

Odchudzanie z dietą OXY w połączeniu z intensywnymi treningami

Standardowa wersja diety OXY jest nastawiona na odchudzanie. Pełny cykl dietetyczny trwa 4 tygodnie (opcjonalnie może być przedłużony o dodatkowy tydzień), z czego każdy tydzień związany jest z inną fazą diety, a więc także innym jadłospisem uwzględniającym zupełnie inne składniki odżywcze. Należy także podkreślić, że dieta ma charakter redukcyjny, a więc zakłada obniżoną wartość energetyczną posiłków.

Dowiedz się więcej: Dieta OXY a odchudzanie >>

Pod tym względem dieta OXY dla sportowców odbywających intensywne treningi może być bardzo problematyczna, ponieważ może nie dostarczać im odpowiedniej ilości energii, a także składników odżywczych umożliwiających pełną regenerację po treningu. W efekcie obok spadku wagi szybko może dojść do wyczerpania i osłabienia organizmu.

Ważne! Osoby uprawiające intensywnie jakiś sport, które chcą stosować dietę OXY w celach odchudzających, powinny przy zakupie planu dietetycznego poinformować o swojej aktywności fizycznej. Dzięki temu otrzymają plan dietetyczny dopasowany pod względem podaży energii do zapotrzebowania organizmu.

Dieta OXY dla sportowców – niekoniecznie musi odchudzać!

Warto pamiętać, że dieta OXY, choć jest to dieta proteinowa, nie jest dietą dedykowaną dla sportowców, czyli osób uprawiających sport zawodowo. Jest to jednak dieta dość dobrze zbilansowana dla osób, które są umiarkowanie aktywne fizycznie. Co ciekawe, dieta OXY występuje w 3 wariantach: jako dieta odchudzająca, dieta stabilizacyjna oraz dieta na przytycie.

Osoby aktywne fizycznie, które chcą wdrożyć plan dietetyczny OXY, powinny więc w pierwszej kolejności określić swój cel. Jeśli nie mają nadwagi lub jest ona minimalna, być może lepszym rozwiązaniem będzie dieta stabilizacyjna niż standardowa dieta odchudzająca.

Jej zaletą jest dobrze zbilansowany i opracowany przez dietetyków jadłospis, który może pomóc w nauczeniu się zdrowych zasad odżywiania. Jak wiadomo, tylko trwała zmiana nawyków żywieniowych oraz aktywność fizyczna są kluczem do idealnej sylwetki i zdrowia! Wykupując kompletny plan dietetyczny OXY, można poznać mnóstwo przepisów na zdrowe i lekkie posiłki, a także dowiedzieć się, jak na przykład powinna wyglądać kolacja białkowa.

Dowiedz się więcej, jakie proponuje dieta OXY przepisy i czy rzeczywiście są one zdrowe: Dieta OXY: Przykładowy jadłospis tygodniowy (przepisy).

Dieta OXY dla sportowców – czy to odpowiedni wybór?

Wśród trenerów sportowych dieta OXY opinie ma jednoznaczne: nie jest to dobra dieta dla osób uprawiających sport wyczynowo, ponieważ może doprowadzić do wyczerpania organizmu i poważnych niedoborów składników odżywczych.

Jest to jednak świetna dieta odchudzająca dla osób aktywnych fizycznie w sposób umiarkowany. Regularne ćwiczenia podczas diety OXY są nawet zalecane przez autorów diety, ponieważ można dzięki nim osiągnąć dużo lepsze efekty odchudzania. Właśnie dlatego wykupując plan dietetyczny OXY, otrzymuje się także plan treningowy OXY 365.

W ramach planu proponowane są proste ćwiczenia do wykonywania w domu lub na świeżym powietrzu (m.in. na siłowniach miejskich) obejmujące m.in. trening brzucha, klatki piersiowej, pleców, rąk, nóg, ćwiczenia obwodowe oraz ćwiczenia interwałowe.

Plan treningowy przewiduje wykonywanie ćwiczeń 3 razy w tygodniu po 30 minut – jest to więc umiarkowana aktywność fizyczna, która jest dopasowana do planu dietetycznego, a więc nie grozi negatywnymi skutkami dla zdrowia.

Dieta OXY efekty może przynieść bardzo zadowalające, jeśli chodzi o odchudzanie, jeżeli rzeczywiście plan dietetyczny uzupełni się ćwiczeniami. Ważne jednak, by miały one charakter umiarkowany. Dieta OXY dla sportowców planujących intensywne treningi powinna być natomiast dobrze dopasowana przez dietetyka pod względem kaloryczności oraz składników odżywczych zarówno do rodzaju wysiłku fizycznego, jak i parametrów ciała.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

 
  • O autorze
  • Ostatnie artykuły
Katarzyna Zet Katarzyna Zet [+ info]

Ekonomistka z wykształcenia, która na co dzień także zawodowo związana jest z branżą finansową. Od kilku lat zajmuje się także pisaniem poradników i artykułów przybliżających ludziom skomplikowany świat finansów m.in. w serwisie Pozyczasz.pl. W wolnych chwilach uwielbia jeździć na rowerze i słuchać audiobooków. Jej największą pasją są jednak podróże, z których zawsze przywozi mnóstwo pięknych wspomnień i zdjęć.

Zobacz również