Dieta na trądzik

Zastanawiasz się, czy możesz za pomocą diety zlikwidować wypryski i poprawić stan skóry? Sprawdź, co jeść, a czego zdecydowanie unikać.

 
Dieta na trądzik

Po pierwsze, ważna informacja: jeśli masz problem z utrzymaniem konkretnej diety, nie musisz się tym zamartwiać! Dieta ma pewien wpływ na wygląd skóry, ale równie ważna jest odpowiednia pielęgnacja. Jeśli jednak zależy ci, żeby zrobić wszystko, aby poprawić stan skóry, oto mała ściągawka. Lista „must eat” i czego unikać –w kilku łatwych krokach.

1. Nabiał – na cenzurowanym

Nie ma jasnych dowodów na to, że mleko, jogurty czy biały ser sprzyjają wypryskom. Naukowcy podejrzewają jednak, że u osób wrażliwych na laktozę nabiał może pogarszać stan cery. A takich osób jest coraz więcej. Dlatego jeśli masz dość już swojej cery, zrób małą próbę i ogranicz nabiał. Nie musisz wyrzucać go całkowicie z diety, ale może zamiast tych dwóch dużych latte wystarczy jedna dziennie i to z mlekiem roślinnym, na przykład migdałowym lub ryżowym.

2. Ach te tłuszcze

Tłuste jedzenie może nasilać trądzik. To kolejna rzecz, której nie lubi twoja cera.

I nie chodzi tu o tak zwane dobre tłuszcze, które są super zdrowe dla całego twojego organizmu, czyli te, które są w oliwie oraz innych olejach roślinnych, migdałach czy rybach. Mówimy o smażonych na głębokim tłuszczu frytkach, chipsach, burgerach – w skrócie: jedzeniu z fast foodu. Wrzuć je na czarną listę i staraj się unikać w diecie.

3. Cukier na nie?

Naukowcy nadal nie są jednoznacznie zgodni, czy cukier na sto procent wpływa na wypryski, czy nie. Sprzyja jednak stanom zapalnym w skórze, w tym jej starzeniu, może też wypryskom. Nadmiar cukru w diecie nie jest też dobry z wielu innych powodów, dlatego staraj się go ograniczać.

4. Menu na tak

Już wiesz, czego nie jeść, żeby nie pogarszać stanu cery. A co może go przynajmniej delikatnie poprawić? Węglowodany złożone, czyli razowy ryż, makaron, pieczywo oraz warzywa. Dowiedziono, że taka dieta wpływa dobrze na trądzik i ogólnie cały organizm! Pij też dużo wody i zielonej herbaty, bo dzięki temu cały twój organizm lepiej się oczyszcza, a w tym skóra.

Ściągawka z pielęgnacji

Dieta plus właściwa pielęgnacja pomogą ci poprawić stan cery. Zwłaszcza jeśli będziesz podążać za tymi trzema krokami:

1. Oczyszczaj cerę

Zawsze dokładnie usuwaj makijaż, koniecznie z użyciem wody. Gdy zastosujesz sam płyn micelarny, resztki zanieczyszczeń pozostaną na skórze i będą sprzyjały powstawaniu zaskórników. Na koniec użyj toniku, który wyrówna pH skóry.

2. Nawilżaj skórę

Kosmetyki antybakteryjne to jedno, ale musisz też stosować nawilżające. Inaczej rozregulujesz pracę skóry, która silnie się przesuszy, podrażni i może paradoksalnie zacząć bardziej przetłuszczać. Możesz stosować krem nawilżająco-matujący albo nawilżająco-antybakteryjny.

3. Ekstra uderzenie w trądzik

Raz w tygodniu silniej zadbaj o skórę i nałóż maskę. Najsilniej przeciwtrądzikowo zadziała maska w płachcie, np. Oczyszczająca maska na płachcie zmniejszająca łojotok Under Twenty. Wystarczy nałożyć ją na piętnaście minut na skórę, aby znajdujące się w masce składniki aktywne, m.in. ekstrakt z kiwi, oczyściły pory i zmniejszyły wydzielanie sebum.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ

 
Zobacz również