Zablokowane konto internetowe: jak odzyskać dostęp?

Korzystanie z licznych kont do usług internetowych i logowanie się do każdego z nich innym hasłem może doprowadzić do sytuacji, w której zapomnimy, jaki szereg znaków umożliwi nam dostęp do konta.

Zablokowane konto internetowe: jak odzyskać dostęp?
Co robić, gdy stracimy dostęp do konta?

Zablokowane konto internetowe to bardzo częsty problem. Bankowość online zapewnia szybki i wygodny dostęp do naszych pieniędzy i pozwala na dokonywanie błyskawicznych transakcji bezgotówkowych, ale jednocześnie wymaga specjalnych środków bezpieczeństwa.

Sposoby odzyskania dostępu w przypadku, gdy konto internetowe zostanie zablokowane, mogą się różnić w zależności od banku.

Kiedy konto internetowe się blokuje?

W zależności od instytucji świadczącej nam usługi bankowości elektronicznej, limit błędu podczas wprowadzania hasła i numeru identyfikacyjnego użytkownika do systemu może się różnić. Najczęściej jednak portale online przewidują możliwość trzykrotnej próby. Jeśli za trzecim razem wprowadzimy błędne dane, system zostanie automatycznie zablokowany – jest to próba ochrony naszego konta przed włamaniami ze strony osób nieupoważnionych.

Jak odzyskać dostęp, gdy konto internetowe zostanie zablokowane?

Podobnie jak w przypadku limitu błędów podczas prób zalogowania się na konto internetowe, sposoby odzyskania dostępu również mogą się różnić w zależności od banku.

  • Niektóre placówki udostępniają numer telefonu, pod który należy zadzwonić w celu odblokowania dostępu do konta. Należy w takim przypadku podążać za instrukcjami, często podając dodatkowe dane, które pozwolą na zidentyfikowanie nas jako właściciela konta.
  • Inne prześlą nam drogą elektroniczną albo tradycyjną pocztą kod aktywacyjny, który pozwoli na zmianę zapomnianego hasła na nowe, za pomocą którego zalogujemy się do systemu.
  • Banki mogą również wykorzystać sposób walidacji przelewów w sytuacji zablokowania konta – w celu odzyskania dostępu trzeba podać kod z posiadanej karty lub otrzymany smsem.
  • Czasami będziemy musieli jednak udać się do najbliższej placówki banku osobiście, by uzyskać ponowny dostęp do konta.

Zablokowanie dostępu do konta nie powinno sprawić zbyt wielu problemów. Pamiętajmy jednak, że jeśli straciliśmy dostęp do rachunku nie z naszej winy lub odkryliśmy jego zablokowanie, powinniśmy zgłosić zaistniały problem do banku.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

 
  • O autorze
  • Ostatnie artykuły
Hintigo Hintigo [+ info]

HINTIGO to źródło najlepszych rozwiązań, porad i inspiracji, pozwalających szybko i skutecznie rozwiązać problemy życia codziennego. Wierzymy, że podejmowanie decyzji staje się łatwiejsze kiedy dysponujemy kompletnymi i rzetelnymi informacjami. Pragniemy, aby każdy użytkownik odwiedzający nasz portal znalazł dokładnie to, czego w danym momencie poszukuje - odpowiedzi na pytanie, porady, instrukcji, przewodnika.

Zobacz również