Skuteczne sposoby na pozycjonowanie sklepu internetowego. Musisz je poznać!

Sprzedajesz produkty za pośrednictwem elektronicznej platformy zakupowej, lecz wyniki sprzedaży ciągle Cię rozczarowują?

Skuteczne sposoby na pozycjonowanie sklepu internetowego. Musisz je poznać!

Musisz wiedzieć, że nie wystarczy samo założenie sklepu internetowego. Trzeba jeszcze pozwolić się odnaleźć potencjalnym Klientom. Najlepszym na to sposobem jest skorzystanie z legalnych metod SEO (White hat seo), które pozwolą stronie sprzedażowej awansować na stałe do TOP 10 w naturalnych wynikach wyszukiwarki Google.

W artykule prezentujemy informacje, które uzyskaliśmy w rozmowie z pozycjonerami agencji interaktywnej Wezom zlokalizowanej we Wrocławiu.

Pozycjonowanie sklepów internetowych rozpoczyna się od optymalizacji

Pierwszym krokiem jaki należy podjąć chcąc wprowadzić sklep internetowy na czołowe pozycje jest przeprowadzenie czynności optymalizacyjnych. Trzeba dobrać frazy kluczowe, które Klienci chętnie wpisują w Google i odpowiednio rozmieścić je zarówno w treści serwisu, jak i sekcji meta (descriptions, tittle oraz keywords).

Najbardziej konkurencyjne frazy to nie zawsze najlepszy wybór – czas ich pozycjonowania może się znacznie wydłużać, co pochłonie ogromne środki. Zwłaszcza w przypadku małych firm wartą rozważenia alternatywą jest pozycjonowanie sklepów internetowych na frazy lokalne oraz słowa kluczowe z długiego ogona (longtail).

Poglądowe frazy ogólne:

  • odzież sportowa,
  • sprzęt elektroniczny,
  • obuwie męskie.

Przykłady lokalnych słów kluczowych:

  • odzież sportowa Wrocław,
  • obuwie męskie w Katowicach,
  • Kraków sprzęt elektroniczny.

Przykłady fraz long tail:

  • odzież sportowa dla dzieci,
  • obuwie komunijne dla chłopca,
  • komputerowy sprzęt elektroniczny.

Na etapie optymalizacji należy także zweryfikować, czy w kodzie strony nie występują błędy programistyczne, które utrudniłyby pozycjonowanie sklepu internetowego. Należą do nich między innymi błędy 404.

Realizacja strategii link buildingu

Nawet najlepiej zoptymalizowany sklep online zgodnie z wytycznymi Google potrzebuje wzmocnienia siły SEO za pomocą linków zewnętrznych. Linkowanie wymaga jednak czasu. Jeżeli będziemy masowo umieszczać treści z odnośnikiem w tym samym miejscu, wtedy zapewne otrzymamy karę od Google w postaci filtra algorytmicznego lub trwałego bana. Dlatego tak ważna jest dywersyfikacja źródeł linkowania z wykorzystaniem np.:

  1. Artykułów sponsorowanych,
  2. Tematycznych serwisów zapleczowych,
  3. Forów internetowych,
  4. Wysokiej jakości katalogów stron – najlepiej branżowych i moderowanych,
  5. Portali z ogłoszeniami dla firm,
  6. Artykułów do przedruku,
  7. Blogów branżowych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • O autorze
  • Ostatnie artykuły
ARTYKUŁ PARTNERA ARTYKUŁ PARTNERA [+ info]

HINTIGO to źródło najlepszych rozwiązań, porad i inspiracji, pozwalających szybko i skutecznie rozwiązać problemy życia codziennego. Wierzymy, że podejmowanie decyzji staje się łatwiejsze kiedy dysponujemy kompletnymi i rzetelnymi informacjami. Pragniemy, aby każdy użytkownik odwiedzający nasz portal znalazł dokładnie to, czego w danym momencie poszukuje - odpowiedzi na pytanie, porady, instrukcji, przewodnika.

Zobacz również