Jak dbać o stopy?

Zadbane stopy, czyli pedicure i zabiegi relaksujące w zaciszu domowym. O stopy warto dbać przez cały rok, nie tylko w okresie urlopowym.

Jak dbać o stopy?

Stopy to ta część ciała, o której wiele osób przypomina sobie dopiero latem. Upalne dni sprzyjają słonecznym kąpielom i lekkim strojom, w tym także noszeniu odkrytego obuwia. To czas kiedy warto zadbać o swoje stopy by prezentowały się po prostu nienagannie.

Najważniejszym punktem w pielęgnacji stóp jest systematyczność. Nawet krótkotrwałe, ale regularne domowe zabiegi dadzą o wiele lepsze efekty niż profesjonalne, ale rzadkie spa dla stóp. Jak dbać o stopy?

Stopy pod kontrolą: złuszczające peelingi

Podstawą pielęgnacji stóp jest regularne ścieranie naskórka, które można przeprowadzić na wiele sposobów. Najbardziej popularne są oczywiście pumeksy i tarki do stóp. W sklepach można się również zaopatrzyć w specjalne nożyki do ścinania naskórka.

Najłagodniejszym i wydaje się najprzyjemniejszym sposobem są jednak peelingi. Można je zastosować przy okazji zwykłej kąpieli, dzięki czemu nie pochłoną dużej ilości czasu. Nie trzeba przeznaczać kilku minut dla każdej stopy – nawet kilkanaście sekund zabiegu każdego dnia przyniesie zadowalające efekty.

W tym celu można się zaopatrzyć w gotowe peelingi lub samemu przygotować taki produkt przy użyciu kuchennych składników.

Dowiedz się więcej: Łuszczyca – jak rozpoznać i leczyć >>

Karta płatnicza - rodzaje i bezpieczeństwo transakcji

Przepis na domowy peeling do stóp

Składniki:

  • Gruboziarnista sól morska – 1 filiżanka
  • Oliwa z oliwek – ¼ filiżanki
  • Sok z cytryny – 2-3 łyżki
  • Listki świeżej mięty – kilka sztuk

Wszystkie składniki wymieszać ze sobą – listki mięty rozdrobnią się w sposób naturalny podczas wykonywania peelingu. Zamiast soli, można też zastosować cukier (będzie działał nieco łagodniej niż sól), a zamiast świeżej mięty – olejek miętowy lub eukaliptusowy.

Każdy poszczególny składnik peelingu będzie inaczej oddziaływał na stopy. Sól zmiękczy martwy naskórek, sok z cytryny rozjaśni skórę, mięta ją odświeży, a oliwa nawilży i odżywi.

Dowiedz się więcej: Grzybica stóp – rozpoznanie, leczenie i profilaktyka >>

Jak zmiękczyć naskórek?

Przy odrobinie wolnego czasu można też zafundować stopom zmiękczającą kąpiel. Wystarczy przygotować miskę z gorącą wodą, dosypać garść soli (najlepiej morskiej) oraz dodać kilka kropli ulubionego olejku np. miętowego lub lawendowego. W tak przygotowanej kąpieli moczyć stopy przez co najmniej 15 minut.

Dowiedz się więcej: Lawenda – właściwości zdrowotne i kulinarne >>

Taka aromatyczna kąpiel to idealne przygotowanie stóp do wcześniej proponowanego peelingu lub po prostu sposób na wieczorny relaks po ciężkim, zabieganym dniu.

Jak dbać o stopy - kąpiel relaksująca

Nawilżanie to podstawa

Dopełnieniem każdego peelingu stóp będzie ich odpowiednie natłuszczenie. Aby dobrze nawilżyć i odżywić skórę stóp należy zastosować tłusty krem lub specjalną maseczkę odżywczą. Najlepiej wmasować preparat wieczorem, wtedy bez problemu można owinąć stopy folią kuchenną, otulić je bawełnianymi skarpetkami i tak pozostawić przez całą noc.

Pora na paznokcie i skórki

Podczas pielęgnacji stóp nie można zapomnieć odsunięciu skórek i pomalowaniu paznokci.

Podczas malowania paznokci przyda się specjalny separator do rozdzielenia palców lub własnoręcznie przygotowane ruloniki ze zwiniętego materiału. Paznokcie najlepiej zabezpieczyć bazą, co zapobiegnie powstawaniu przebarwień. Następnie wystarczy nałożyć lakier wraz z preparatem utrwalającym i piękne stopy gotowe!

Dowiedz się więcej: Jak uratować zniszczone paznokcie? >>

Jak dbać o stopy - paznokcie

Domowy pedicure – luksus dla każdego

Pielęgnacja stóp w warunkach domowych jest bardzo prosta i wcale nie musi być czasochłonna. Odrobina relaksu należy się każdemu – aby cieszyć się pięknymi i zadbanymi stopami niekoniecznie trzeba udawać się do kosmetyczki czy gabinetu urody.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • O autorze
  • Ostatnie artykuły
Anna Wezgraj da Silva Anna Wezgraj da Silva [+ info]

Wierzy, że na zdrowie pracujemy przez całe swoje życie poprzez nawyki dnia codziennego. W żywności fascynuje ją to, że może ona być naszym naturalnym lekarstwem, źródłem dobrego samopoczucia, ale też i nieodłącznym elementem podróży do innych kultur, krajów i obyczajów. Z wykształcenia dietetyk, prywatnie uwielbia góry (szczególnie Bieszczady), fotografię oraz aktywne spędzanie czasu ze swoim czworonogiem.

Zobacz również